Nieuw competitiereglement gereed -UPDATE-
Met trots kunnen we melden dat het aangepaste competitiereglement definitief is. De komende twee jaar gaan we met dit reglement werken.
De belangrijkste wijzigingen zijn...
Algemene bepalingen (geldend voor alle categoriën):
- Een atleet mag deelnemen aan drie onderdelen. Hierbij wordt de estafette ook gerekend tot een onderdeel.
- Aanmelden van ploegen is op de maandag voor de wedstrijd (ongeacht de wedstrijddag), wijzigingen uiterlijk op de avond voor de wedstrijd met een maximum van drie wijzigingen. Op de wedstrijddag zijn alleen wijzigingen toegestaan in ernstige gevallen met toestemming van de wedstrijdleider. Deze laatste wijzigingen kunnen alleen plaatsvinden als de invaller al genoemd is op het inschrijfformulier.
- Alle deelnemende verenigingen moeten volgens onderstaand overzicht juryleden beschikbaar stellen per wedstrijd(locatie):
1 t/m 4 ploeg(en) per vereniging - 1 jurylid
5 t/m 8 ploegen per vereniging - 2 juryleden
9 en meer ploegen per vereniging - 3 juryleden
De juryleden dienen vooraf aan te geven welke juryaantekeningen zij hebben.
- Bij aangewezen wedstrijden zal niet worden afgeweken van bovenstaande regel.
NK Teams:
- De winnaar van een onderdeel krijgt geen bonuspunt.
Senioren (1e / 2e en 3e divisie):
- De winnaar van een onderdeel krijgt geen bonuspunt. (1e divisie)
A Junioren:
(geen)
B Junioren:
(geen)
Masters:
- De 2e divisie is komen te vervallen
- Het programma zal met enkele onderdelen worden aangepast / aangevuld. Dit is door (voorheen) 2e divisie ploegen op te vangen door de extra onderdelen per persoon.
- De puntentelling vindt plaats op basis van \'age-grading\'.
CD junioren:
- De 2e divisie is komen te vervallen.
- Het programma zal met enkele onderdelen worden aangepast / aangevuld. Dit is door (voorheen) 2e divisie ploegen op te vangen door de extra onderdelen per persoon.
- Het aantal op te stellen atleten in de voorrondes is gelijk als in de finales
- De gebiedsfinales komen te vervallen en worden vervangen door een 3e voorronde voor alle ploegen.
- De finale wordt afgewerkt op één locatie, met de beste 10 ploegen per categorie na de voorrondes
N.B.
Per 2012 zal voor de competitie een nieuw administratieprogramma gaan draaien: Athletics Manager. Dit programma zal WAP vervangen, het is ook niet meer mogelijk om gebruik te maken van WAP.